מה הכוח האמיתי של העיתונים
כמעט כל אחד קורא עיתון כזה או אחר. יש כאלה שקוראים עיתון מידי יום, יש כאלה שקוראים רק את עיתון השבת ויש כאלה שרק כתבות הספורט מעניינות אותן. יש כאלה שקוראים רק את העיתונים המקוונים. בכל מקרה כולנו נחשפים לעיתון, לדעות המובאות בו ולהרבה מאוד פרסומות. לפעמים אנחנו נחשפים בעיתונות לפרסומות סמויות אך מאוד משפיעות. ניקח לדוגמא אל כתבה על טקס כלשהו מצורפת תמונה של חלק מהמשתתפים.רואים בה דמויות מוכרות כשברקע מוצבת באופן בולט. היא לא מובלטת סתם. החברה שילמה עבור הפרסום ויתכן שמשהו מאנשים המופיעים בתמונה יש לו אינטרס שהיא תוצג ולעיתון יש אינטרס לקדם את אותו אדם.
דוגמא נוספת לפרסום סמוי אך בולט במיוחד, אישיות פוליטית חשובה נכנסה לדירת השרד. בכתבה הקצרה הייתה תמונה של האישיות ושל המשאית שהובילה את הציוד של המשפחה.על המשאית היה שם של חברת הובלות באופן בולט. כעבור מספר שנים הסתבר כי לאישיות היה אינטרס לקדם את בעל החברה. אבל ההשפעה כבר נעשתה. האזרח הקטן אומר לעצמו אם הוא השתמש בשירותי חברה זו אז היא בווודאי טובה.
ילדים כידוע מושפעים מאוד מפרסומות. החטא הגדול שהעיתונות עושה לילדים הוא שימוש נרחב בפוטושופ. כל דוגמנית נראית כמו ברבי והדבר משפיע על בנים ובנות כאחד. נדמה להם שהם צריכים להדמות לדמויות המופיעות בתקשורת ובטלוויזיה בפרט.
בכל עיתון יש מדור הורוסקופ שבועי והמצחיק שאנשים קוראים אותו באדיקות וגם מאמינים בו. הורוסקופ ממשי צריך להיות בנוי מנתונים אישיים. מצחיק שאנשים שנחשבים נבונים בכל שטח אחר בחיים לוקחים ברצינות את המדור הזה.
אחד המדורים שבכל זאת עושה מעט טוב בנשמה ויכול לתת תקווה להרבה נשים וגברים הוא מדור הכרויות באמצעותו נוצרו לא מעט זוגות לזמן קצר או לתמיד. מדורי היכרויות בעיתונים ואתרי הכרויות באינטרנט מביאים מצד אחד שמחה לאנשים רבים אך צריך להשתמש בהם בזהירות ובעין בוחנת כדי לא להפגע ממתחזים. לסיכום העיתונות מספקת לנו מידע רב אך ברדיפה אחרי רייטינג ורווחים הם לא פעם מחטיאים את המטרה.
פורסם ע”י: גורדון
מצאת שגיאה בעמוד זה? יש לכתוב תגובה בתחתית העמוד זה!