אנחנו לא פראיירים!
כאשר אתם מגיעים לחנות כלשהי בשל פרסום או קופונים שקיבלתם בדואר, ודאו כמה פעמים כי ההטבה שהובטחה לכם אכן מתקיימת, ולא הובילו אתכם, חלילה, לקנייה סרק זולה. אם גיליתם שרימו אתכם, אל תשכחו להרים קול צעקה. זה מותר…כי אנחנו לא פראיירים!
אולי נדמה לנו שעלינו לקבל את מרותן של רשתות השיווק מבלי להניד עפעף, אך למעשה אין הדבר כך כלל וכלל. אל לנו לשתוק ולעמוד מנגד בחיבוק ידיים, עלינו לקום ולהתלונן, כי מסתבר שיש מי שמקשיב.
דוגמה למקרה כזה (שפורסמה במדור הצרכנות של ynet) הוא כתב האישום שהוגש נגד רשת השיווק סופר פארם, ובו התלונה כי הרשת הטעתה את ציבור הלקוחות. ההאשמה הראשונה התייחסה לאחד מעלוני המבצע שפרסמה הרשת ובו הציעה סדרה של תכשירי טיפוח במבצע – השני ב-4.99. כשהגיעו הלקוחות לקופה גילו כי מחירו של כל מוצר הוא לא פחות מאשר 9.99, ללא כל קשר למספר המוצרים שנרכשו. ההאשמה השנייה התייחסה לעובדה שהרשת לא פרסמה את מחיריהם של מוצרים לפני הנחה, אלא רק את מחירם לאחר הנחה (זאת עברה על חוק הגנת הצרכן – 1981).
בגין שתי ההאשמות הורשעו בעלי הרשת על ידי בית משפט השלום בחיפה וחויבו בקנס כולל של 70,000 שקלים.
רשת סופר-פארם הגיבה לפסק הדין בחיוב ומסרה כי תמיד הייתה בעד שמירה על זכויות הצרכנים, וכי היא מברכת על פסק הדין. דוברי הרשת מסרו כי ההטעיה נבעה מטעות של כפל מבצעים בין הרשת לבין זכיין פרטי שהפעיל את הסניף שבו הדבר אירע וכי לא הייתה כל כוונה להרע לציבור. לדבריהם, הרשת שמחה לקחת על עצמה את הקנס ו(באופן משונה) אף רואה בו משום מחמאה. דובריה מסרו כי בגובה הסכום יש בכדי להעיד כי בית המשפט אף הוא רואה ברשת כזו שהגנת הצרכן חשבוה לה. נגיד.
בכל אופן – לעניינינו. כן או לא איכפת לסופר פארם מהצרכן – זה ממש לא משנה. מה שכן משנה הוא שחייבים לפקוח עיניים וחייבים לדעת שגם רשת שיווק גדולה כמו הסופר פארם מורכבת מאנשים, ואנשים – מטבעם – עושים טעויות. לכן – כאשר אתם מגיעים לחנות כלשהי בשל פרסום או קופונים שקיבלתם בדואר, ודאו כמה פעמים כי ההטבה שהובטחה לכם אכן מתקיימת, ולא הובילו אתכם, חלילה, לקנייה סרק זולה. אם גיליתם שרימו אתכם, אל תשכחו להרים קול צעקה. זה מותר.
פורסם ע”י דריה
מצאת שגיאה בעמוד זה? יש לכתוב תגובה בתחתית העמוד זה!