5 תכונות מפתח של מטפל רגשי אפקטיבי
אם מחפשים תמיכה של מטפל רגשי או מאמן אישי יש כמה דברים חשובים בהמשך שחשוב להבין. מטבע הדברים נשאלת השאלה: איך בוחרים את המטפל הנכון כאשר יש אינספור גישות וסגנונות, כל אחד שונה מהשני? אמנם אני מטפל שממליץ על הגישה שבה אני נוקט בשל רקורד ההצלחה שלה, אך חשוב להכיר בכך שאולי איני מתאים לכל אחד. למה אני מזכיר את זה?
אז בואו נתעמק בזה. ציינתי חמישה מאפיינים שלדעתי, מטפל רגשי יעיל או מאמן אישי צריכים להחזיק. במילים אחרות, חמישה היבטים חיוניים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים אחד:
כימיה ותקשורת
תכונה זו צריכה להיות במקום גבוה ברשימת העדיפות של המטופל. ביסוס כימיה וטיפוח תקשורת זורמת ורגועה בין מטפל למטופל הוא חשיבות עליונה לבניית אמון. ללא אמון, התהליך הטיפולי יכול להיות מקוטע במקרה הטוב, ובמקרה הרע, לא תהיה התקדמות ולפעמים אפילו נסיגה. חיוני לחוש תחושה של כימיה, תקשורת פתוחה והתאמה עם הסגנון והאופי של המטפל. לפעמים כימיה כזו לא מתאפשרת מסיבות שונות כולל ציפיות מוטעות. במקרים כאלה, מקובל לחלוטין לפנות למטפל שאיתו אתה מרגיש בנוח לחלוטין.
שיטות מוכחות ועמידה בציפיות
שאל על הניסיון של המטפל, במיוחד סיפורי הצלחה שמתאימים לנסיבות שלך. חשובה לא פחות היא ההבנה כיצד הושגו הצלחות אלו והמתודולוגיה שננקטה. למרות שהסבר מעמיק של המתודולוגיה בטלפון יכול להיות מאתגר, עדיין חשוב להשיג הבנה מקיפה של גישת הטיפול, הכיוון שלה והתוצאות הצפויות. על שיטת הטיפול איתה אני עובד ניתן לקרוא בלחיצה כאן.
אמפתיה וחמלה
זהו היבט שאינו ניתן למשא ומתן, לדעתי. כאשר פונים לטיפול, אנשים נמצאים לעתים קרובות במצב רגשי עדין, עמוס בלחצים שונים ומצוקות רגשיות. לכן, הכרחי שהמטפל לא רק יחזיק ביכולת הקשבה עמוקה אלא גם יפגין את היכולת להזדהות ולהציע חמלה. המטופלים צריכים להרגיש שהמטפל באמת מבין את הכאב שלהם ומסור לחלוטין לספק תמיכה, במיוחד כאשר דנים בפגיעות ובמצוקה רגשית.
מקצועיות
במהלך תהליך הבחירה, שאלו על גישתו של המטפל לעבודתו:
האם קיימות תוכניות עבודה מובנות? האם יש שיטות ברורות למדידת התקדמות לקראת יעדים?
במקרים בהם קיימות מספר בעיות, כיצד המטפל שוקל במה לטפל קודם? חיוני לאמוד את רמת הארגון והמקצועיות של המטפל. בנוסף, שאל לגבי כל תמיכה נוספת המוצעת בין הפגישות, כגון תרגול מובנה בין הפגישות אפשרות לתקשורת ליווי ומשוב גם בין פגישות.
אכפתיות ואדיבות
תחום הטיפול הוא רגיש מאוד, שכן מטופלים חושפים לעתים קרובות את הכאב והפגיעות העמוקים ביותר שלהם. כתוצאה מכך, הכרחי לבחור מטפל שמפגין טיפול ואדיבות אמיתיים. אדם זה צריך להפגין רצון עז לעזור לך, בהתמדה ללכת את הקילומטר הנוסף. זה עשוי להיות כרוך בהקצאת זמן נוסף במהלך הפגישות או גמישות בתשלום כאשר מתמודדים עם אתגרים פיננסיים. בסופו של דבר, זה אומר להרגיש שיש לך תמיכה בלתי מעורערת ממישהו שבאמת אכפת לו מההתקדמות שלך, גם במהלך הפגישות וגם בין הפגישות.
אני מקווה שמאמר זה סיפק תובנות חשובות. אם יש לך שאלות, אנא אל תהסס לפנות אליי בטלפון 0524-871100. אביב עוז, מטפל רגשי.
פורסם ע”י עוז אביב – מטפל רגשי
מצאת שגיאה בעמוד זה? יש לכתוב תגובה בתחתית העמוד זה!