מה המעסיקים מחפשים בעובדים
כשמקום עבודה מחפש עובדים חדשים, מגיעים אל מחלקת משאבי האנוש עשרות קורות חיים שמתוכם צריכים לבחור אלו מהאנשים הם רוצים לזמן לראיון עבודה. לפני שמזמנים אנשים לראיונות עבודה, מציבים המעסיקים קריטריונים לחיפוש עובדים שאת חלקם הם מציגים במודעת הדרושים וחלקם נסתרים. לגבי הקריטריונים במודעת הדרושים, אגע בנושא בהמשך המאמר. בואו ניכנס לנעליהם של המעסיקים ונחשוב, מה אנחנו מחפשים בעובד?
ישנם כמה קריטריונים בסיסיים שצריך כמו: יחסי אנוש טובים- על מנת שתהיה אוירה נעימה במשרד ואינטראקציה טובה בין העובדים. נאמנות למשרד- על מנת שלא נחבל ברווחים של החברה או נרגל לטובת החברות המתחרות בה. עקביות- לבדוק באם נוכל לבצע ולעמוד במטלות שלנו. רצון- לבדוק את מידת נכונותך להשקיע בעבודה ובחברה. רצינות- לראות שהמועמד בעל כוונות להישאר פרק זמן ארוך בחברה. המעסיק ישאל שאלות על חייך האישיים, על התקדמותך, על שאיפותיך העתידיות וכו’ כל זאת על מנת לוודא שלא יצטרך לחפש עובד נוסף בקרוב (תהליך הדורש זמן וכסף…).
קריטריון נוסף הינו מוטיבציה- בנוגע לקריטריון זה ישנה בעייתיות במידה ולא עשינו עבודת הכנה לתפקיד, ישנם מקומות שמחפשים עובדים שיישארו בתפקידם הנוכחי לפרק זמן ארוך ואילו האחרים מחפשים שתפגין מוטיבציה להתקדם ולהתפתח עם החברה אותה הם מייצגים. ניתן “ליפול” עם הבעת מוטיבציה לכאן או לכאן, ולדעתי הכי טוב זה להפגין מוטיבציה כדי להראות שאתה מועמד רציני וראוי לקידום עתידי. עניין- יש לגלות עניין במשרה העתידית ולבחון האם המשרה באמת מתאימה לך, ראיון העבודה הוא דו-צדדי המראיין בוחן אותך אך גם אתה בוחן אותו לבדוק האם החברה מתאימה לך. מראיין שתשאל אותו שאלות נוספות לגבי המשרה העתידית יעריך זאת עשרות מונים על מועמד ביישן ומהנהן בראשו.
ישנם קריטריונים נוספים שהם לרוב תלויי משרה, כלומר: קריטריונים המתאימים לתפקידים ספציפיים דוגמא לכך ניתן לראות שבמשרת דרושים לחברה העוסקת בשירות לקוחות נצפה שבנוסף לקריטריונים שהזכרתי לעיל יופיעו הקריטריונים הבאים: אדיבות ללקוח, סבלנות על מנת לשמוע את בעייתו או תלונתו, הובלת שיחה עם הלקוח כדי לאפשר לשיחה נכנסת נוספת להיכנס ומענה מהיר ושירותי ללקוחות החברה. קריטריונים אלה מתאימים לנציג שירות לקוחות אך לא בהכרח יתאימו לבנקאי, או לסדרן סחורה, לכן קריטריונים אלו הינם קריטריונים תלויי משרה ויש לשים לב בהגיעך לראיון מה הדרישות הסמויות למשרה אליה אתה מועמד ומיהו העובד הדרוש לחברה.
בקורות החיים יש לציין את כל תכונותיך הבולטות שיכולות לסייע לך להתקבל לחברה, אין צורך לציין מה מעשיך בשעות הפנאי אך אם אתה people’s person אז יותר ממומלץ שתציין זאת. אם את אוהבת להקשיב לאנשים ויש לך סבלנות אין קץ אז כדאי לציין גם את זה.
פורסם ע”י אליאור ט.
מצאת שגיאה בעמוד זה? יש לכתוב תגובה בתחתית העמוד זה!