פרמטרים המשפיעים על צורת השיווק
יש לכם עסק ומחפשים לקוחות חדשים? מילת המפתח היא שיווק נכון ויעיל. העיקרון היחיד שמוביל את העידן החדש של השיווק הוא דינמיות. צריך לזכור שלכל מוצר יש קהל משלו, ולכל קהל יש לפנות בצורה שונה ובאמצעות מדיה שהיא נגישה עבורו. יש לתכנן בקפידה את צורת החשיפה למוצר…”
לתרבות השפע יש יתרונות וחסרונות. אחד החסרונות שלה הוא הבלאגן שהיא יוצרת. מרוב אפשרויות אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עומדים במשך רבע שעה מול המדף של הקורנפלקס בסופר ולא להצליח לבחור. העניין מסתבך כאשר מדובר במשהו קצת יותר מורכב, כמו מוצרי חשמל למשל. לשם כך נוצרו מנגנוני השוואת מחירים. על המדבקות בסופר כתוב לנו מה מחיר המוצר ל-100 גרם על מנת שנוכל להחליט מה הכי משתלם לנו לקנות. אתרים כמו זאפ משווים עבורנו מסכי LCD, נגני MP3 וטוסטרים. היום כבר אי אפשר לברוח ממבחן ההשוואה, וזה מחייב את היצרנים והיבואנים למצוא דרכים יצירתיות לבלוט מעל לפני השטח – אם לא במחיר, אז באופי השיווק והגשת המוצר לקהל.
פעם פרסומת אחת הייתה עושה את העבודה. היום זה כבר לא כל כך פשוט. לא כולם צופים בטלוויזיה, ואם כבר צופים אז לא כולם באותם ערוצים. שחקנים חדשים כמו האינטרנט, שיווק גרילה והשיווק הויראלי נכנסו למגרש, והם דורשים יצירתיות וברק שונה מפעם. העיקרון היחיד שמוביל את העידן החדש של השיווק הוא דינמיות. צריך לזכור שלכל מוצר יש קהל משלו, ולכל קהל יש לפנות בצורה שונה ובאמצעות מדיה שהיא נגישה עבורו. יש לתכנן בקפידה את צורת החשיפה למוצר.
מהם הפרמטרים המשפיעים על צורת החשיפה והשיווק של המוצר?
1. אופי המוצר – צעיר? מבוגר? קליל? רציני? אופי המוצר הוא תוצר העיצוב, קהל היעד שלו ומה שהוא משדר. נגן MP3″ למשל, הוא בעל אופי צעיר ומגניב. מדפסת היא בעלת אופי סולידי וענייני.
2. ענף – מוצרי חשמל? מזון? ביגוד? לכל ענף יש קודים שבהם נהוג לפרסם אותו. הרי לא תפרסמו במבה כמו שתפרסמו רשת אופנה.
3. עונות – אם המוצר שלכם הוא עונתי – כלומר משתייך לקיץ או לחורף, רלוונטי רק בחודש מסוים (בחופש הגדול, בחגים וכו’), צורת הגשת המסר השיווקי חשובה מאוד ומצטרף אליה אלמנט הטיימינג. אם אתם מפרסמים מוצר שרלוונטי רק בחודשי החופש הגדול, לא תרצו לעשות זאת כבר בחורף, אלא לבנות חשיפה הדרגתית בחודש מאי או יוני.
4. הקהל – לאופי הקהל (ילדים, מבוגרים, אנשים הסובלים מבעיה גופנית מסוימת) השפעה מכרעת על המדיה שבה תבחרו להציג את המסר השיווקי. מוצר המיועד לילדים לא תפרסמו בחצות הלילה בערוץ 2, למשל. בחינת קהל היעד מבעוד מועד הוא צעד המאפשר לבנות קמפיין ממוקד וברור יותר ולא לבזבז זמן על טעויות מיותרות.
5. עיצוב המוצר – אם לעיצוב המוצר יש אופי ייחודי, כדאי מאוד להמשיך ו”לזרום” אתו. ככה בעצם עובד תהליך נכון של מיתוג. אם לקוחות חברה מסוימת רגילים לראות פרסומות בצבע סגול, או כתום (מעניין באמת למי אנחנו מתכוונים…), כדאי מאוד שנמשיך להגיש להם תכנים בצבע הזה.
6. תדירות החשיפה – ישנם מוצרים שדורשים חשיפה מסיבית ויש כאלו שפשוט מדברים בעד עצמם.
בחינה טובה ומדויקת של כל הפרמטרים תבטיח התחלה של תהליך שיווק נכון ובריא, שיביא לתוצאות מקסימליות. אסור לשכוח כל העת מה המוצר מעביר ומה החזון של היצרן, ולדאוג שיהיו כל הזמן ברקע של תהליך הפרסום.
נכתב ע”י סולומון ק.
מצאת שגיאה בעמוד זה? יש לכתוב תגובה בתחתית העמוד זה!