המטרות של אבחון פסיכו דידקטי
מטרתו של אבחון פסיכו דידקטי הוא בראש ובראשונה למצוא לקויות למידה. כל הלקויות משפיעים בצורה כזאת או אחרת על דרכי הלמידה של התלמיד. אבחון פסיכודידקטי הוא קצת שונה מאבחון דידקטי מכיוון שהוא בודק גם בעיות רגשיות ופסיכולוגיות ולא רק בעיות או לקויות למידה.
אבחון פסיכודידקטי נותן לנו את האפשרות לראות תמונה גדולה הרבה יותר מאשר אבחונים אחרים בכך שאין התמקדות רק על היכולות הקוגניטיביות של הנבחן, אלא גם על לקויות הלמידה שלו והדרך שהוא מתמודד איתם בצורה רגשית וגם כן בצורה פסיכולוגית.
בנוסף, לקויות למידה יכולות להגיע בצורות שונות כמו דיסלקציה למשל. אבחון פסיכודידקטי יכול לגלות בעיות כאלו ועוד.
אבחון פסיכו דידקטי – למי הוא מתאים?
כאמור, אבחון דידקטי נוצר על מנת למצוא לקויות למידה, ומתן עזרה בפתירת הבעיות שהתלמיד חווה בזמן לימודיו. מצד שני אבחון פסיכודידקטי בודק דברים מעבר ללקויות למידה, הוא גם בוחן את צורת התנהגות של התלמיד. תלמידים שצריכים לעבור אבחון פסיכו דידקטי הם תלמידים שיש סיכוי שלקות הלמידה שלהם תשפיע גם על נושאים מעבר לכך.
למשל, רכישת חברים או קשרים חברתיים בכלל, ובעיה בבניית דימוי עצמי. בנוסף, בתי ספר מחייבים תלמיד מכיתה ז’ שרוצה לעבור או צריך לעבור אבחון דידקטי, יעבור במקומו אבחון פסיכודידקטי על מנת שיהיה אפשר להשתמש בתוצאותיו לבחור טיפול נכון לנבחן.
אבחון פסיכו דידקטי – כולם יכולים
כמו שציינו, אבחון פסיכודידקטי הוא על מנת לפענח את בעיות הלמידה של התלמיד, ולהציע דרכים בשביל לפתור אותם. אבל, אין זה אומר שרק תלמידים צריכים לעבור אותו. כיום זה די נפוץ לראות נבחן שהוא בעל אינטליגנציה גובהה שרוצה ללמוד על חולשותיו ו/או חזקותיו על מנת לשפר את עצמו בעתיד. שאנו נחשוש שאנחנו או ילדנו צריכים לעבור אבחון דידקטי, יש לחשוב ברצינות את העדיפות שיש בעשיית אבחון פסיכו דידקטי במקומו, בשביל למצוא את שורש הבעיה ונוכל לקבל פתרונות מיידים לבעיות שאנו חווים עכשיו או שיש סיכוי שניתקל בהם בעתיד.
פורסם ע”י שמעון א.
מצאת שגיאה בעמוד זה? יש לכתוב תגובה בתחתית העמוד זה!